středa 6. ledna 2016

Jak mi Vévodkyně a kuchařka málem pokazily můj novoroční alkopůst a znojemský vínobus

Předtím, než se v následujícím příspěvku vrhnu na výčet těch nejlepších ochutnaných vín za rok 2015, tak se přiznám, že v lednu léta páně 2016 nebudu příliš vinně aktivní...jelikož si dávám od alkoholu pauzu. Na celý měsíc. Já vím, zní to jako hračka, ale když jste tak strašně oblíbení jako já a pořád vás zvou na večírky, rozumíte nadevše vínu a rádi se znalostmi ohromujete ve společnosti anebo si jen tak popíjíte víno k jídlu/ při vaření/ s kamarády a občas při tom něco i napíšete, tak to najednou získá úplně jiný rozměr (tak a teď si pojďte zkusit Věřte nevěřte a hádejte, co z výše uvedeného nebyla tak úplně pravda :). 


Tak jako tak mi menší alkopůst neuškodí. Co doufám, že mi to přinese? Vlastně si nejsem úplně jistá. V prvé řadě mě při tomhle nelehkém rozhodnutí poháněla zvědavost, jaký to vlastně bude. To si jen tak o Vánocích lustrujete ty internety a spíše bezmyšlenkovitě než uvědoměle klinete na článek o od slečny, co přestala na měsíc pít alkohol (spoiler: přežila to, nezbláznila se a s trochu povýšeneckým nadšením to opakuje rok co rok). Ale v co tak trochu doufám a s čím budu spokojená: pokud pak třeba v únoru při prvním napití vína s čerstvými vytříbenými smysly zažiju takovou menší euforii, anebo nechám trochu spočinout játra a případně budu moct povýšenecky machrovat před známýma, že "to přece není tak těžký" :) 

No není to asi tak těžký, že jsem selhala už v pondělí v rámci divadelního představení Vévodkyně a kuchařka v Redutě (ano, 4. ledna), při kterém se servírovalo jídlo z Koishi a víno od Sonberku (Chardonnay + RŠ 2011, barik), krásná vyvážená višňová Frankovka 2013 z Gotbergu a Pinot noir rosé 2013 od Horta. Všechna ta zakázaná vína se zdála v tom okamžiku jako ta největší božská mana, ale i objektivně byla moc fajn a naprosto epesně napárovaná s jídlem. Takže můj půst nyní prosím trvá do 4. února, 5. února pak už vyrážím na víno-kurz do Valtic. Držte mi palce. A neříkejte, že jsem si to měla střihnout celé až v únoru, protože má jen 28 dní! 


Pokusím se tu sdělovat průběžně nějaké dojmy z ne-pití, beztak nebude moc o čem psát :))) 
Ale třeba dneska se mi líbila zpráva, že po sklípcích na Znojemsku bude jezdit vínobus pro 32 duší včetně cyklistů na trase kolem 60 kilometrů. Zájemci můžou trasu absolvovat buď sami a vystupovat si, kde chtějí nebo s průvodcem (dreamjob!). Měl by jezdit 4x denně a začíná se snad v srpnu. Tak třeba se někde na trase potkáme, já budu kdyžtak ta, co se jí pořád bude chtít čůrat a proto bude vystupovat u každého druhého sklípku :)

Samozřejmě pokud se mi nestane to, co hodně lidem v 30daysnoalcoholchallenge, tedy že si alkopůst protáhnou o další měsíc...rok.....na celý život. Jojo, dneska jsem hodně vtipná. 

Žádné komentáře:

Okomentovat